RSS
 

O metodologie a îndoielii

17 Ian

Pericolul uniformizării violente a spaţiului public este realitatea zilei .Peste tot  angoasele individuale si collective sunt tema zilei la mai toate televiziunile .Se cere mai mult decat  oricand  un CAPUL LUI motoc ! Violenta de limbaj , de atitudine , de comportament  a condos la agravarea unui echilibru al omeniei , a unui indoielnic indreptar al unei manifestari a democratiei intrun spatiu nepregatit pentru un real dialog .

Nu avem o putere a cuvantului pe care trebuie sa ti-l asumi , nu avem o scara a valorilor care se te apropie de spiritul diversitatii de idei , de convingeri si mai ales de fapte .

Politicul asa cum a fost el cladit dupa anii 90 sufera de mult extremism in toate , bineinteles de stanga .Dreapta cu toate nuantele ei a fost incapabila la a spera sa se impaqmanteneasca cand suvoiul conservator la noi il ducea estrema stanga remodelata si cosmetizata de neputintele noastre de a recroi un stat democratic pe baze noi, solide ale democratiei nu autentice si originale si cu plinatate de noutati de pe malurile Dambovitei milinare .

Nimicurile unei epoci care incerca sa fie rasturnata au creat strutocamila de astazi in care nu mai poti vedea diversitatea umana si mai ales intelectuala a unei societati in miscare pentru ca polii crimei , ai raului si ai nefastei repozitionari a  tarii au dus totul in malaxorul mizeriei si manjirii tuturor cu toate ale creatiei bolsevice .

A crea o zona in care diversitatea de o0pinii , de fapte sa te faca sa fii tu insuti  este de Alece in tara minunilor .A fi o mica piesa intrun scenariu pe care altii l-au realizat  si pus in practica vremii  devine regula .A fi de o alta parere , a avea altceva a spune fata de ceea ce este si a crea premisele sa gandesti tu pentru tine nu tine si poti crea idea ca ai ceva , ca nu esti pe faza , ca te op[ui marii miscarii a nimicului spre absolutul puterii care nu vremelniceste omul , ci il impietreste in mecanica malaxorului unei elite care devine nelegitima fata de sensul real al miscarii democratice a lumii civilizate.

Asumarea perseverentă a toleranţei este cu mult mai dificilă şi mai complicată din punct de vedere moral decât represiunea.” (Judith Shklar, Ordinary Vices, Belknap Press of Harvard University Press, 1984, pp. 4-5).

Cum poti crea o metodologie a indoielii  cand nu ai fost in stare ca system sa creezi o educatie a indoielii ?

A fi in indoiala mintii , a faptei , a crede ca nu toate se pot face cum unii le doresc si mai si cred ca sunt corecte si cele mai realiste masuri  este un fapt de corectitudine umana si de civilizatie .A fi spre indoiala ca ceea ce faci poate fi realizat si ALTFEL este un mic pas spre a aseza in spirit  TOLERANTA , ceea ce este greu de acceptat in conditiile unei culturi  agrar-pastorale .

O metodologie a indoielii .ar trebui sa fie cladita in SCOALA ca un univers deschis faptei democratice , ar trebui sa fie construit in familie ca un reflex al unor relatii corecte intre membrii ei , ar trebui sa fie vazuta in mediile politice ale acestei tari daca ea nu ar merge pe aceste cai  nedrepte ale descumpanirii cetatenilor ei .

“In casa istoriei umanităţii există mai multe locuinţe”( Isaiah BERLIN, in eseul “Alleged Relativism in Eighteenth-Century European Thought”-1980).

El şi-a păstrat convingerea că experienţa umană implică îndeajuns de multe spatii comune încât să ne permită să înţelegem şi să apreciem diversitatea culturală atât de necesară liberalismului.( sursa : http://www.contributors.ro/cultura/isaiah-berlin-si-destinul-valorilor-liberale/).

Ne trebuie incurajarea  gandirii proactive , a diversitatii umane , a spiritului liber ca fiecare este o valoare a unui univers infinit de fapte pe care istoria le creeaza in timpuri diferite si cu oameni diversi .Cei multi au sansa ca in momentele cheie ale devenirii lor sa sties a apeleze la acele elite care au sensul drumului spre mai multa libertate , au cheia spre un orizont moral într-o societate decenta.

Astept sa vad si la altii …???!!!

 

Leave a Reply